سه قهرمان در يك ميدان
نوشته شده توسط : amatrack
نوواك جوكوويچ و رافائل نادال

نوواك جوكوويچ مدافع عنوان قهرمانى سال قبل با شكست دادن رافائل نادال در فينال براى اولين بار قهرمان ويمبلدون شد

با اينكه امروز تازه روز دوم مسابقات تنيس ويمبلدون است و بعضى بازيكنان هنوز پا به داخل زمين تنيس نگذاشته اند، حدس و گمان و پيش بينى ها در باره قهرمان احتمالى آغاز شده كه معمولا در اطراف بازيكنانى است كه نشان داده اند قابليت پيروزى در چنين تورنمنت هايى را دارند.

امسال در قسمت مردان اين تورنمنت سه قهرمان حضور دارند. قهرمانانى كه قبلا مزه پيروزى در زمين چمن ويمبلدون را چشيده و معتبرترين جام تنيس جهان را با خود به خانه برده اند.

نوواك جوكوويچ مدافع عنوان قهرمانى از صربستان و نفر اول رده بندى جهاني كه سال قبل با شكست دادن رافائل نادال در فينال براى اولين بار قهرمان ويمبلدون شد ديروز در اولين مسابقه اش نشان داد كه عزمش براى تكرار قهرمانى جزم است.

نادال اسپانيايى نفر دوم جهان قهرمان سال هاى ٢٠٠٨ و ٢٠١٠ است و سه بار هم به فينال رسيده كه دو بار مغلوب راجر فدرر و پارسال هم مغلوب جوكوويچ شد. او هم كه دو هفته پيش براى هفتمين بار در رولان گاروس تاجگذارى كرد آماده قهرمان شدن به نظر مى آيد.

و بالاخره فدرر سوئيسى كه هفت بار در ويمبلدون به فينال رسيده و شش بارش را قهرمان شده و يك بارش هم در سال ٢٠٠٨ از نادال شكست خورده.

در بين اين سه نفر سابقه فدرر در ويمبلدون از دو نفر ديگر بهتر است. در واقع سابقه فدرر در ويمبلدون از تمام بازيكنان شاغل و بازنشسته به غير از پيت سمپراس قهرمان نامدار آمريكايى كه هفت بار در چمن ويمبلدون قهرمان شد، بهتر است. اما او اكنون ٣١ ساله است يعنى ٥ سال از نادال و ٦ سال از جوكوويچ پيرتر است و نزديك به آخر خط.

از آن گذشته آخرين گران اسلمى كه جامش نصيب قهرمان سوئيسى شد جام آزاد استراليا در سال ٢٠١٠ بود و قهرمانى ٩ گران اسلم بعدى به نسبت ٥ بر ٤ بين نادال و جوكوويچ تقسيم شد.

با اين همه هرگز نبايد فدرر را دست كم گرفت. او در هر تورنمنتى كه باشد از اميدهاى اصلى قهرمانى است بخصوص بر روى چمن زمين مركزى ويمبلدون كه آن را خانه دوم خود مى خواند. فدرر اگر از نظر روحى و فيزيكى خسته نباشد حريف بسيار مشكلى براى جوانترهاست، حتى براى نادال و جوكوويچ.

شاید بهترين معيار براى ارزيابى بخت قهرمانى بازيكنان همان سيدبندى آنها باشد كه امسال مطابق با رده بندى جهانى آنان تنظيم شده است. بر اين اساس جوكوويچ كه نفر اول جهان است بخت اول قهرمانى است و نادال و فدرر هم بخت هاى دوم و سوم كه به نظر كاملا عادلانه مى آيد.

امسال قرعه كشى هم طورى انجام شده كه بخت هاى اول و سوم در يك نيمه جدول هستند و دوم و چهارم در يك نيمه ديگر. يعنى اگر همه چيز روى حساب پيش برود و شگفتى اى پيش نيايد كه مثل هر ورزش ديگري هيچگونه تضمينى برايش نيست، جوكوويچ در نيمه نهائى با فدرر روبرو مى شود و حريف نادال در آن مرحله اندى مارى بريتانيايى است كه نفر چهارم جهان است.

در آنجا خواهيم فهميد كه آيا فدرر همچنان قدرت و اشتها براى قهرمانى را دارد يا اينكه پيروزى در دهمين گران اسلم پياپى هم نصيب يكى از دو رقيب او يعني نادال و جوكوويچ مى شود.





:: برچسب‌ها: پارک , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: